Thursday 22 May 2014

Testimoni panas set buasir

Assalamualaikum, 

Testimoni ni memang panas lagi sebab baru ajer dapat dari customer..so memang panas-panas lagi..hehe


Siapa yang sedang menderita buasir? Saya tahu ramai yang ada masalah ni tapi semua sorok-sorok control ayu dan control hensem tak nak bagitau kan kan kan. Kalau anda malu sampai bila-bila pon masalah tak akan selesai. Bila dah teruk sangat jalan terakhir adalah serah diri kat dokter dan operate..oh no!lagi la malu dan memalukan!

Ini customer saya sendiri punya testimoni..

Dia ni memang dah lama mengalami buasir..bertahun-tahun dah dan sudah sampai tahap berdarah setiap kali membuang air besar. Tapi dia takot nak bagitahu dokter pasal masalah dia ni. Namun lama kelamaan dia terpaksa bagitahu juga akibat tidak tahan menanggung derita.

Dokter membekalkan ubat Daphlon, Postan dan ubat sapu yang macam gel tu. Akan tetapi ubat-ubat tersebut memberi kesan sementara sahaja dan bila dah sekali terkena tu pemulihannya agak memakan masa. Azabnya nak bangun duduk dan nak membuang tuhan jerlah yang tau. Lebih-lebih lagi kalau najis keras..aduhai..dah macam orang dalam berpantang tau. Yang paling seksa kalau tempat buasir tu makin membengkak dan berdenyut..i nak cerita pon seriauu..

Tapi segalanya sudah berakhir apabila dia mencuba Set Buasir dari Shaklee. Tiada lagi najis berdarah, bengkak buasir yang berdenyut-denyut dan sembelit sehingga berpeluh-peluh duduk dalam tandas.. Alhamdulillah :)


PUNCA BUASIR

Punca buasir ni termasuklah suka memakan makanan pedas, berdiri atau duduk terlalu lama, kurang pengambilan makanan berserat dan air, batuk yang berterusan, kehamilan dan kelahiran.


CARA RAWAT DAN ATASI BUASIR

Walau apa pun keadaannya, anda perlu terlebih dahulu mengenal pasti penyebab buasir yang dialami. Tiada gunanya merawat buasir jika anda berterusan mengamalkan faktor-faktor yang boleh mencetuskan semula masalah yang sama.

1) Anda disaran untuk kerap mengambil MINUMAN bagi memastikan najis tidak keras. Selain daripada itu, amalkan pemakanan seimbang yang mengandungi banyak SERAT dalam menu seharian berupaya mencegah buasir daripada menjadi lebih teruk.

2) Amalan KEBERSIHAN diri amat penting terutamanya di bahagian dubur. Anda digalakkan agar lebih kerap mencuci kawasan berkenaan dengan menggunakan sabun dan air setiap kali membuang air besar. Paling penting, amalan pembuangan air besar yang baik setiap hari.

3) Anda boleh merendamkan diri dalam AIR SUAM di antara dua atau tiga kali sehari selama 10 hingga 15 minit. Ini bertujuan mengecutkan bengkak di bahagian dubur. Antara lain, garam mandian juga boleh digunakan. Ia turut mempunyai fungsi yang sama dengan air suam iaitu berupaya mengecutkan kawasan dubur yang bengkak.

4) Sekiranya cara yang disyorkan tidak dapat membantu, UBAT-UBATAN mungkin dapat membantu. Terdapat beberapa jenis ubat yang mempunyai fungsi berlainan. Contohnya ubat yang boleh melembutkan najis iaitu lactulose ataupun forlax. Bagi mengecutkan buasir pula, anda boleh menggunakan daflon. Bagi mengurangkan kesakitan dan mengecutkan dubur pula, gunakan ubat jenis suppositories. Walau bagaimanapun, jika setiap kaedah yang dinyatakan tidak berjaya, anda perlu menjalani PEMBEDAHAN seperti rubber banding atau haemorrhoidectomy bagi memulihkan keadaan.


Namun jangan risau..masih ada lagi sinar harapan untuk anda. Kalau kawan saya tadi dah bebas dari derita buasir ini, anda pon mestilah boleh! :)

Apa yang kawan saya itu amalkan?

OSTEMATRIX 
Membantu mengurangkan SEMBELIT dan melancarkan PEMBUANGAN AIR BESAR serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

OMEGA GUARD 
Baik untuk sendi dan otot.Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk MENGECUTKAN OTOT yang bengkak tersebut.

ZINC COMPLEX
Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. ZINC COMPLEX membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.


Jom lihat lagi dua testimoni dari customer yang berpuas hati selepas menggunakan Set Buasir Shaklee.




Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
SMS/Whatsapp : 0166691877/ 0133651877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment