Tuesday 23 July 2013

B complex shaklee

Assalamualaikum



Badan kita amat memerlukan vitamin B dalam diet sehari-hari. Vitamin B juga dikenali sebagai vitamin anti-stress dan mampu menenangkan fikiran kita dari sebarang tekanan. Vitamin B complex Shaklee mengandungi semua vitamin B penting iaitu Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 dan Vitamin B12 termasuklah 1005 biotin dan asid folik. Kesemua komponen ini perlu ada pada vitamin B-kolmplekds untuk mendapatkan keseimbangan dan penyerapan sempurna.

Tahukan anda para saitis shaklee telah mencipta asid folik secara semulakadi yanbg pertaman di dunia dengan kadar keboleh serapan yang sangat tertinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik tidak mudah diserap oleh tubuh dan 99% asid folik di pasaran bersifat sintetik.

Vitamin B adalah bersifat larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.

Dan oleh sebab itulah urin anda menjadi kekuningan kerana vitamin B compleks larut air. Pada peringkat awal pengambilan, tubuh kita akan melakukan timbang tara terhadap kadar penyerapan dan tahap kekuningan akan berkurangan dari semasa ke semasa. Sebab itu penting bagi kita mengambil Vitamin B setiap hari dan mengambil air masak yang mencukupi.





MANFAAT UTAMA
  • Menukar makanan kepada tenaga - bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidarat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan maalah keletihan/kelesuan.
  • Melawan tekanan (anti stress) - memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredaka sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
  • Membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak.  Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Rambut beruban & gugur - memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, mengingkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.
  • Mencegah anemia - membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkah paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
  • Meredakan senggugut - baik untuk masalah seggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamnaya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau.
  • Detoksifikasi - meredakan alahan.

Sumber : Buku Panduan Nutrisi Shaklee

Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
Whatsapp : 0166691877

Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment