Thursday 27 June 2013

Asthma sembuh dengan Mealshake dan Omegaguard

Assalamualaikum


Ini adalah perkongsian dari salah seorang rakan blogger saya yang mana anaknya telah sembuh dari Asthma setelah  berikhtiar dengan Mealshake dan Omegaguard.

Gambar di atas adalah gambar anaknya, Darwish setahun lepas. Kini anaknya tidak lagi bergantung pada nebulizer dan inhaler dan beliau tidak perlu lagi berulang alik ke hospital untuk rawatan Darwish.

Bagaimana Mealshake dan Omegaguard membantu pesakit asthma?




OMEGAGUARD



Omegaguard ialah minyak ikan terbaik di dunia yang terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.

Pengurus Besar Total Health Concept, Jagdev Singh berkata, kajian Institut Strategik dan Pengajian Antarabangsa (ISIS) dan Persatuan Thorasik Malaysia mendapati asma adalah penyebab utama kanak-kanak tidak hadir ke sekolah kerana sakit.

"Kanak-kanak lebih terdedah kepada asma tetapi ianya boleh dikurangkan dengan memastikan mereka mendapat pemakanan yang dapat mencegah penyakit tersebut."

"Satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih dari sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan,” katanya.
Menurut beliau, hasil kajian itu mendapati tidak wujud kumpulan makanan atau khasiat lain yang mempunyai kaitan dalam meningkat atau mengurangkan risiko asma kecuali ikan.
Ini memberi gambaran bahawa bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa kecil.
Bagi mereka yang menghidap asma kronik pula, pengambilan dos tinggi minyak ikan dapat mengurangkan serangannya.
“Ikan atau minyak ikan mengandungi Omega 3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic (DHA).
Omega 3 inilah yang bertindak mencegah penyakit asma ketika kanak-kanak, serta dapat mengurangkan serangan bagi mereka yang menghidapinya,” jelasnya.
Tambah Jagdev, antara sumber Omega 3 terbaik ialah ikan laut sejuk seperti tuna, kod, halibut, salmon, sardin dan mackerel.

Kenapa memilih Omegaguard berbanding kapsul minyak ikan lain?
1. Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
OmegaGuard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.
2. Ultratulen & Bergred Farmaseutikal
Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 sehingga 50% dari produk lain yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

MEALSHAKE



Kebanyakan customer saya membeli Mealshake untuk menambah selera makan anak mereka tapi tahukah anda khasiat Mealshake lebih dari itu? Tak perlu nak tunggu anak sakit, sembelit, tak selera makan baru nak beli Mealshake sebab Mealshake ni bukan ubat tetapi MULTIVITAMIN dalam bentuk serbuk yang mengandungi 24 vitamin dan mineral lengkap untuk tumbesaran anak anda..cara nak ambil pon senang jer..just tambahkan satu sudu ke dalam susu atau minuman anak anda. Ya, semudah itu!:)

Selain itu Mealshake juga berperanan untuk : 
  • menguatkan sistem imunisasi anak anda
  • menyembuhkan alergi kulit pada kanak-kanak mahupun dewasa (terutama eczema)
  • sangat baik untuk anak yang ada asthma
  • kanak-kanak jarang dijangkiti selesema dan batuk
  • memenuhi keperluan vitamin seharian kanak-kanak

Jadi, kalau sistem imunisasi anak-anak kuat, mereka tidak mudah mendapat selsema, batuk, allergic which leads to asthma attack

Supplement ini semua tidak mahal bagi anda yang menyanyangi anak anda..apelah sangat jumlah duit kalau nak dibandingkan dengan kesihatan anak kan..ye dak?haha kasi bakar ni..lain la kalau anda suke berulang alik ke hospital atau anda sampai hati tengok anak tercungap-cungap semput tak leh nak tidur..haa kan kena bakor lagi..hehe

Takdelah gurau2..jangan ada yang marah pulak..ok peace!

Sebenarnya yang saya nak cakap kita cuba ikhtiar sedaya kita sebagai ibu bapa tapi yang menyembuhkan tu semua kerja Dia..jadi jangan pernah lelah untuk berusaha demi masa depan anak anda ok..jugak jangan lupa berdoa..maaf andai terkasar..apa2 nak tanya like cara pengambilan ke boleh pm saya ok..:)


Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
Whatsapp : 013-3651877

Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment