Tuesday 25 February 2014

Kisah cintaku..

Assalamualaikum...

Semua pon tahu saya sekarang adalah salah seorang pengedar shaklee atau dikenali juga sebagai Shaklee Independent Distributor(SID)..tapi saya percaya setiap pengedar bermula sebagai pengguna juga bukan?


Sayalah tu..hehe saya mengenali Shaklee selepas membuat blogwalking untuk mencari penyelesaian masalah kulit kering yang selamat untuk orang yang hamil. Sebab waktu tu saya sedang pregnant. So semasa mencari2 dengan 'pakcik gugel' saya terjumpa blog Rashidah Juhari..rupanya beliau adalah junior saya semasa di SESTER dahulu..sungguh kebetulan..so saya contact la Facebook beliau yang sekarang ni dah jadi 'mak shaklee' saya..hehe





Berbalik pada Vitamin C tadi, saya rasa kulit saya sangat ok selepas mengambil Vitamin C shaklee tu..waktu ni dah hampir jatuh cinta dah ni..pastu terbaca lah mengenai peluang bisnes dengan shaklee melalui post2 Shidah di Facebook. Teruja dengan peluang ditawarkan Shaklee saya pon mendaftar dengan Shidah pada March 2013. Tapi waktu tu saya cakap kat Shidah saya just nak cuba2 dulu..hehe belum ada kekuatan nak serius sebab waktu tu saya dah hampir2 nak meletop!haha


Dah alang2 tak lama lagi nak bersalin saya pon order Set Berpantang Premium Shaklee..betulllll sangat apa yang digembar-gemburkan ibu2 yang dah cuba set ini semasa berpantang. Betapa ruginya saya anak ke 3 baru ketemu sama Shaklee..hehe 


Kalau sewaktu saya berpantang anak pertama dan kedua dahulu, saya selalu rasa letih dan tak bermaya. Betul tau..especially semasa anak pertama tu..saya selalu kena demam urat, rasa seram sejuk dan tak boleh nak buat kerja langsung. Dahla waktu bersalin banyak sangat darah hilang so memasng cepat sangat nak pitam..anak pulak selalu meragam pada waktu malam. Memang tak cukup tidur dan rehat. Lagi pulak waktu tu anak saya ada prolonged jaundice so memang jamu2 yang saya beli untuk berpantang tu buang macam tu jer..memang tak berani nak makan..saya ada cerita lebih lanjut perbezaan pengalaman saya berpantang tanpa menggunakan shaklee dan berpantang menggunakan Shaklee DI SINI.


Maka itulah asbab saya terus jatuh cinta dengan Shaklee..memang TERNYATA BERBEZA tau..badan lebih cergas, tak rasa letih langsung walaupun anak meragam pada waktu malam, yang penting sekali luka jahitan sangat cepat baik. Kalau dulu luka jahitan makan masa hampir 2 bulan baru baik, berjalan pon dah macam robot dah, tapi selepas guna Zinc complex shaklee kurang 2 minggu luka jahitan tu dah kering..syukurrr sangat!


Sedara mara dan kawan2 yang datang melawat pon bagitau muka saya tak pucat tak macam orang dalam pantang pon..haha pergerakan pon lebih cergas jika nak dibandingkan dengan sebelum ni..susu pulak tak yah cakap la..mencurah2 ke ladang gandum dengan ESP dan Alfalfa..susu pon lebih pekat tau..itu tandanya susu tu cukup khasiat..bila baby minum, baby akan cepat kenyang dan tak meragam pada waktu malam..yahoo..i'm a happy mummy!:)


So, waktu dah nak habis pantang tu saya contact Shidah bagitau saya nak serius untuk mulakan bisnes dengan Shaklee..Shidah pon terangkan secara detail tentang apa yang saya patot tahu setelah bergelar SID. Saya juga dimasukkan ke dalam Secret Group kami di Facebook dan Whatsapp..memang kebanyakan coaching kami dilakukan secara online jer..mudah sangat..sambil suap bubur anak, sambil menyusukan anak pon boleh bisnes..haaa kau hado?kiki




Coaching group kami bukan sahaja terhad kepada online jer, tapi mentor2 kami juga akan turun ke negeri2 tertentu untuk membuat kelas2 magik dan sebagainya, Ini antara kelas magik yang saya pernah hadiri yang dianjurkan oleh Master Nur Zahirah, one of my great mentor. Best sangat!rugi kalau tak hadir..




Satu lagi yang best tentang keluarga Shaklee ni adalah mereka sangat mementingkan family. Kita dibenarkan bawa suami dan anak2 sekali..takde masalah. Bukan seperti bisnes2 lain yang tak membenarkan family join..tapi dengan shaklee, nak angkot semua sekali pon tak kesah...bawakla sedara marta sekampung pon tak de hal..haha


Jadi jangan sesekali beralasan..workshop or seminar shaklee sgt berbeza sbb ianya sangat family and kids friendly..u are allowed to bring babies and toddlers with you..ada yang siap bawak tilam, tikar, bakul picnic segala..haha no problemo..why?? because family and kids are the heart of our business and we struggle in shaklee because of them!:)


Jadi itulah cerita bagaiomana saya boleh jatuh cinta dengan shaklee..mohon doakan kejayaan kami sekeluarga. Kalau anda berminat nak join the club just contact saya, i will show you how ok..have a nice day everyone!:)




Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
SMS/Whatsapp : 0133651877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703


No comments:

Post a Comment