Thursday 30 May 2013

Set berpantang lengkap Shaklee

Assalamualaikum..


Dalam entry yang lepas, saya telah menceritakan pengalaman sendiri selepas menggunakan set berpantang Shaklee..dalam entry ini saya ingin memperkenalkan 2 lagi produk yang sangat disukai oleh ramai ibu-ibu di luar sana..


Pada mommies atau mommies-to-be yang masih tercari-cari set berpantang yang terbaik untuk diri dan bayi, jom kita baca kenapa ramai mommies percayakan dan beralih pada set Shaklee ini..

Seperti yang pernah saya ceritakan sebelum ini, set asas berpantang Shaklee terdiri dari Vitalea, Vitamin C, Vitamin B complex dan Zinc complex..tapi terdapat 2 lagi produk iaitu Ostematrix dan ESP yang saya sangat suka dan saya ambil sampai sekarang ni di mana ianya mempunyai kepentingan masing-masing..


Istimewanya Ostematrix ini sudah saya ceritakan di entry yang lalu..kenapa ia tak sama dengan tablet kalsium lain? Sebenarnya kandungan Ostematrix ini bukan kalsium jer semata-mata tapi ianya dilengkapi dengan Vitamin D dan lain2 mineral yang bertujuan untuk memaksimumkan penyerapannya ke dalam badan..so ini mengelakkan dari berlaku endapan yang boleh membawa kemudaratan kepada sistem tubuh badan..

Lazimya, setiap ibu pasti berazam untuk menyusukan anaknya sehingga berusia 2 tahun..saya sendiri berkesempatan menyusukan anak pertama dan kedua sehingga hampir 2 tahun..Alhamdulillah...tapi harini bukan nak cerita pasal penyusuan tapi nak ceritakan faktor kekurangan kalsium dalam badan ibu menyusu akibat diserap oleh bayi kita..apa lagi kalau si ibu tak suka minum susu..mulalah sakit pinggang, sakit sendi urat semua kan..gigi pon mudah goyang, gusi pulak berdarah..jadi Ostematrix atau tablet kalsium ini membantu menggantikan kalsium yang telah diserap oleh si manja anda bagi mengatasi masalah-masalah di atas..

Semasa berpantang, saya paling takuuuttttt kalau terkena sembelit...sebabnya saya dah rase azabnya semasa berpantang anak pertama dahulu..waktu tu takde ilmu lagi, tak reti lagi nak cari  ubat2 yang boleh elak sembelit bagai ni jadinya terjadilah perkara yang tak dingini...;(

Tapi segala puji bagi Allah yang mempertemukan saya dengan Ostematrix ni saya langsung takde masalah sembelit dah..proses membuang pon lancar jer..hehe yerlah kan kalau sembelit takot sangat kalau luka jahitan terjejas..ape lagi kalau yang ade masalah buasir ketika hamil..gerun kan..



ESP atau Energizing Soy Protein ni semua orang kenal..yerlah this is the best selling product from Shaklee..shake yang berperisa vanilla ni sesuai untuk semua golongan dan peringkat umur..cara penyediannya pon mudah.. just bancuh dengan air/   freshmilk/ milo/ horlicks/ sunquiick atau ape2 saje minuman kegemaran mommies..jimat masa kan?

ESP ini adalah protein soya..tapi bukan calang-calang soya yer?ESP hanya dirumus dengan soya non-GMO (tidak diubah secara genetik) yang diproses dengan suhu yang rendah ..tahukah anda protein dalah makanan terpenting untuk tubuh manusia dan sel di dalam badan kita memerlukan protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel baru, menggantikan tisu  badan yang lama/tua dan menggantikan tisu-tisu yang rosak atau cedera dengan tisu-tisu baru.

Ianya juga sangat tekenal sebagai energy booster di mana tenaga yang dihasilkan dapat bertahan berjam-jam lamanya..jadi momies tak mudah rasa lapar..jadi tak hairanlah ESP ni dicari oleh kaum lelaki jugak yer..sebab selain boleh menggantikn hidangan berat, dalam masa yang sama ia boleh menurunkan berat badan..

Semasa berpantang ape sangatla yang kite boleh makan kan?nasi dan roti ialah sumber karbohidrat yang mana ianya mudah dihadam..so baru jer lepas makan, jap lagi mesti rasa lapar balik..tapi dengan protein ia memberikan rasa kenyang yg lebih lama..dan istimewanya kandungan protein dalam kacang soya adalah ianya 2x ganda dari daging, 4x ganda dari telur dan 12x ganda dari susu..ia juga protein lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian. 

Selain menghasilkan badan yang lebih sihat dan kurang letih, ESP juga boleh menganjalkan kulit dan menegangkan payudara yang kendur..kulit juga terasa licin, halus dan gebu dan parut-parut jerawat lama pon akan semakin pudar..hebat kan ESP ni?

Ia juga mampu menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung. Memandangkan ianya jenis lemak glisemik rendah, ia mampu mengekalkan paras gula normal dalam darah.

Bagi ibu menyusu macam saya anda boleh melihat perbezaan susu anda sebelum dan selepas mengambil ESP..susu anda akan lebih pekat dan creamy..baby akan rasa cepat kenyang dan ini mengelakkan dari baby merengek sebab tak cukup susu..mommies pon boleh rehat lebih lama..:)


Jadi bagi yang berminat nak dapatkan set berpantang ini jom laju-laju hubungi saya..:)

Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
Whatsapp : 0166691877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment