Friday 21 February 2014

Set kehamilan shaklee

Assalamualaikum..

Lain orang lain ragamnya..begitulah juga dengan ibu yang mengandung..semua tak sama..ada yang mengalami morning sickness yang teruk, ada yang rilekkk jer sampai ke sudah, ada yang hb rendah, ada yang sembelit, ada yang emosi terganggu dan macam2 lagi lah..hehe

Pengalaman mengandung sebnayak 3 kali (setakat ini..hehe) sangat mengajar erti kesabaran..Alhamdulillah saya tidak mengalami morning sickness yang teruk tapi yerlah bukan senang yer bawak perut kehulu kehillir..kalau tido pon sangat tak selesa..menelentang tak kena, meniarap tak kena, mengiring tak kena..hehe tapi itulah pengorbanan insan bergelar ibu sebab itu Allah sangat memuliakan kaum2 ibu sehingga meletakkan  syurga di bawah tapak kaki ibu bagi seorang anak..

Pada kehamilan pertama dan kedua saya belum mengenali set kehamilan shaklee..sungguh rugi rasanya..tapi semasa mengandungkan anak ke 3 barulah saya kenal dan cuba..ya Allah memang rugi tak kenal awal2 tau..kenapa?

Sebabnya satu set hamil ni complete..boleh cover semua masalah2 yang biasa dihadapi ibu2 hamil..contoh kalau HB rendah boleh ambil Vitalea, kalau lenguh dan kejang boleh ambill Ostematrix, kalau sembelit boleh ambil Ostematrix, kalau badan letih boleh ambil B complex..memang tak rugi la kalau ambil satu set..untuk baby tersayang jugak kan..:)

Ok, jom kita ketahui fungsi setiap satu vitamin dalam Set Kehamilan Shaklee ni..



SET KEHAMILAN ASAS : VITALEA + B COMPLEX + VITAMIN C + OSTEMATRIX

1. Vitalea ialah multivitamin yang membantu melengkapkan nutrisi seharian kita. Lengkap dengan iron (zat besi) untuk bantu normalkan bacaan hb dan sekaligus mencegah anemia yang sangat bahaya semasa mengandung.

2. B complex juga dikenali sbg anti stress vitamin. Membantu dalam menukarkan glukosa kepada tenaga bagi mengelakkan ibu hamil keletihan. Lengkap dgn asid folik untuk mencegah kecacatan janin yang dikenali sebgai spina bifida.

3. Vitamin C adalah bagi meningkatkan keupayaan sistem imun melawan penyakit untuk elakkan mudah dijaghkiti selsema , batuk dan sbgnya.

4. Ostematrix ialah tablet kalsium yang sangat penting untuk ibu hamil. Semakin banyak usia kandungan semakin tinggi keperluan kalsium kerana kalsium dalam badan ibu akan diserap oleh bayi. Keperluan kalsium ibu hamil ialah sebnayak 1000-13000mg sehari. Untuk memnuhi keperluan ini anda perlu minum sebanyak 4 gelas susu sehari. Mampu ke??
Kenapa perlu ambil kalsium? kalsium yang cukup boleh mengelakkan gejala lenguh2 badan, sakit pinggang, kebas kaki, cramp, bengkak gusi dan sbgnya. Oatematrix juga boleh mengelakkan sembelit dengan melancarkan pergerakan usus.

SET KEHAMILAN LENGKAP = SET ASAS + OMEGAGUARD + ESP

5. ESP(Energizing soy protein) adalah protein soya yg memberi rasa kenyang berpanjangan dan tenaga segera. Sangat baik untuk kulit ibu dan bayi yang cantik dan gebus. Juga bagus untuk mengawal gula bagi yg kencing manis semasa hamil kerana ESP ini rendah indeks glisemik.

6. Omegaguard adalah kapsul minyak ikan yang sangat2 bagus untuk perkembangan otak bayi dari dalam kandungan lagi. Pernah dengar sape nak anak bijak makan la minyak ikan kan?yer..pekembangan otak bermula sejak dalam kandungan lagi..ada kajian menunjukkan perbezaan tahap IQ bagi bayi yang ibu mereka mengambil minyak ikan semasa hamil dengan yang tidak ambil. Bayi yang ibunya mengambil minyak ikan sejak hamil dikatakan lebih bijak dan cepat belajar.


Menarik bukan?sebab tu lah saya rasa teramatlah rugi sebab tak kenal shaklee semasa menngandungkan anak pertama dan kedua..patotla asyik ulang alik ke klinik waktu tu..hehe 

Perbezaan yang ketara yang rasa adalah dari segi TENAGA..kalau ambil vitamin-vitamin shaklee ni badan terasa lebih bertenaga dan lenguh2 badan tu kurang sangat. Selera makan pon tak membuak2 sangat sebab ESP tu boleh kawal selera makan saya. KUlit tak kusam dengan adanya Vitamin C dan ESP. Dan bacaan HB saya tak pernah rendah..syukur Alhamdulillah..

Nak rasai kehebatan hamil bersama shaklee??Jom hubungi saya untuk harga dan konsultasi terbaik!



Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
SMS/Whatsapp : 0166691877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703



No comments:

Post a Comment