Wednesday 19 February 2014

Rawat demam denggi dengan shaklee

Assalamualaikum

Minngu lepas anak saya yang ke 3 naik bintik2 kat seluruh badan lepas demam bebrapa hari sebelum tu..setelah diamati syukurlah ianya hanya bintik campak biasa sahaja dan bukan denggi..jadi kami hanya cari daun semambu untuk buat mandi dan air kelapa untuk bagi minum.

Risau jugak memandangkan sekarang adalah musim denggi dan ramai yang sudah menjadi mangsa dan terpaksa dimasukkan ke hospital.



Salah satu penawar demam denggi adalah sup ketam. Kajian ringkas didapati ketam mengandungi sejenis protein yang tinggi, yang dapat membantu pembinaan semula platelet darah yang hilang akibat virus denggi. Ini kerana pesakit demam denggi akan mengalami sindrom penurunan platelet yang ketara dalam tempoh beberapa hari selepas dijangkiti virus tersebut dan dalam kes denggi berdarah, platelet mungkin akan jatuh ke tahap paling minima, yang akhirnya membawa maut kepada pesakit.

Petua-petua lain untuk menyembuhkan dema denggi adalah daun betik, air 100plus, air kiwi, tembikai dan jus pegaga.


Shaklee juga ada rangkaian rawatan untuk mempercepatkan penyembuhan demam denggi:

1. Performance Drink
Performance Drink – Berfungsi untuk mengembalikan dan menstabilkan kandungan air di dalam badan dan sangat bagus untuk mengelakkan dehidrasi. Memandangkan peskit denggi akan kerap muntah dan tidak selera makan maka ia akan menyebabkan badan letih dan kekurangan air. Performance drink mempunyai garam yang menstabilkan air dalam badan. Performance drink juga memberikan tenaga kepada pesakit. Performance drink berbeza dengan 100Plus. Biasanya orang akan mengambil 100plus bila demam denggi. 100Plus tidak mempunya banyak garam natrium di dalamnya. Di dalam lebihnya banyak kandungan gula.
2. Nutriferon
Nutriferon – Nutriferon adalah 'immune booster' yang berperanan supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan.

TESTIMONI DENGGI DENGAN SHAKLEE
Ini adalah salah satu daripada banyak testimoni pengguna yang telah menggunakan Performance Drink dan Nutriferon sebagai kaedah rawatan denggi. Syukur Alhamdulillah bacaan platlet suami beliau telah naik dari 116 kepada paras normal 160 dan terus disahkan bebas dari denggi oleh doktor.

Bagi yang nak mecuba berikhtiar dengan kedua-dua produk ini bolehla menghubungi saya..sangat bagus juga sekiranya anda standby awal2 kat rumah sebagai 'stok kecemasan'. Lagipon ianya bukan untuk rawatan denggi sahaja tetapi boleh juga merawat demam biasa, demam panas, cirit birit dan sebagainya.


Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
SMS/Whatsapp : 0166691877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment