Sunday 1 September 2013

CoQ10plus khas untuk mereka yang sayangkan jantung

Assalamualaikum

Perasan tak ramai daripada kita yang tidak mengambil berat tentang kesihatan jantung padahal jantunglah organ yang paling penting dalam badan manusia. 

Pernah tak anda dengar orang yang sedang bersukan tiba2 rebah dan meninggal? atau pernah tak anda dengar orang yang meninggal ketika sedang tidur atau meninggal secara tiba-tiba?

Apabila didiagnosis oleh doktor rupa-rupanya mereka ini mengalami serangan jantung.

Dahulunya sakit jantung ini dianggap sebagai sakit orang-orang tua tapi sekarang ini kita sering terdengar orang yang menjalani gaya hidup aktif dan masih muda tapi tiba-tiba meninggal secara mengejut akibat serangan jantung atau akibat gangguan ritma jantung (rhtym abnormality)

Faktor genetik mendedahkan seseorang itu kepada penyakit pembunuh nmbor satu di Malaysia ini. Antara faktor lain ialah kolesterol, diabetis, obesiti, tekanan darah tinggi, merokok dan sebagainya. Impak mendapat sakit jantung bagi mereka yang mempunyai sejarah keluarga sama dengan pesakit jantung yang disebabkan amalan merokok. Malah, jika seseorang itu merokok, menghidap diabetes, mempunyai kolesterol tinggi serta penyakit darah tinggi, digabung faktor sejarah keluarga, risiko dia mendapat sakit jantung makin berganda,

Lelaki biasanya mendapat risiko sakit jantung lebih awal kerana perempuan mendapat perlindungan daripada hormon estrogen tapi selepas menopaus, risiko mereka terdedah sakit jantung dikatakan 3 kali ganda berbanding lelaki. Salur darah perempuan juga lebih kecil daripada lelaki. Oleh itu, gejala dialami wanita mungkin berbeza dengan lelaki. Antara gejala sakit jantung dialami wanita ialah tiba-tiba rasa berpeluh sejuk, sesak nafas, rasa sakit antara tulang belakang, sakit tengkuk, bawah dagu, tepi lengan, belakang dan perut.




Atas kesedaran ini, Shaklee Malaysia telah melancarkan produk terbarunya pada 8 Jun 2013 khas untuk mereka yang mempunyai masalah jantung, masalah kolestrol, tekanan darah tinggi atau kepada mereka yang ingin mencegah masalah ini.

CoQHealth™ Plus mengandungi campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ektrak teh hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

Apa yang dimaksudkan dengan Coenzyme Q10?  Coenzyme Q10 adalah sejenis jisim yang dijumpai di dalam setiap sel dalam badan kita yang berfungsi sebagai meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel, mencegah pembentukan darah beku dan sebagai antioksidan.

Para saintis berpendapat jantung kita mengandungi 10 kali lebih banyak CoQ10 dari organ lain. Ini kerana jantung kita adalah organ yang paling kuat bekerja kerana ia berdegup kira-kira 100,000 kali sehari. Degupan ini berlaku dengan adanya tenaga. Pada usia muda tubuh badan mungkin tiada masalah mengeluarkan tenaga untuk degupan jantung tetapi ia mula bermasalah ketika kurangnya pengeluaran tenaga pada usia 50-an dan seterusnya. Degupan jantung akan menjadi lemah. 


CoQ10 juga boleh didapati di dalam makanan harian kita seperti daging lembu, ayam, brokoli, bunga kobis, kekacang,bayam dan soya. Oleh kerana usia kita yang semakin meningkat, adalah digalakkan untuk mengambil supplement CoQ10 ini yang setara dengan kandungan CoQ10 di dalam tubuh badan kita.

Dengan pengambilan sebiji sehari supplement CoQ Health Plus ini, ia akan membantu mengurangkan gejala-gejala masalah jantung seperti sesak nafas, sukar tidur dan bengkak. CoQ10 dapat meningkatkan pengeluaran tenaga di dalam otot jantung dan juga meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.

Harga pasaran bagi sebotol CoQ Health Plus ini RM124, tetapi harga special menanti anda pada bulan ini sempena promosi September BUY 6 FREE 1. Jadi sebotol CoQ10 plus ini hanya lebih kurang RM100 pada bulan ini..yeay!! Mahal lagi?Cuba bandingkan harga ini dengan kos pembedahan jantung yang memakan belanja ribuan ringgit. Saya amat galakkan anda untuk mengambil produk ini kerana sudah pastinya ia semulajadi, tiada bahan sintetik, kimia atau pun dadah.

Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :
FB :Anamaryam Vitashop
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
Whatsapp : 0166691877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment