Friday 8 November 2013

Vivix rawatan alternatif untuk diabetis

Diabetis merupakan satu keadaan di mana paras gula di dalam darah adalah tingi. Ini berlaku disebabkan oleh kekurangan insulin atau fungsinya terjejas atau kedua-duanya sekali. Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh pankreas bagi mengawal paras glukosa dalam darah.

Dalam keadaan normal, makanan yang dimakan akan di tukar dalam bentuk gula yang dikenali sengaai glukosa. Gula ini akan diserap dalam darah. Insulin akan membantu menggunakan glukosa ini sebagai sumber tenaga. Namun apabila berlaku kekurangan  insulin atau fungsi insulin terjejas, paras gula dalam darah meningkat. Ini yang dikenali umum sebagai diabetis.

Terdapat 2 jenis utaman diabetes aiaitu tahap 1dan tahap 2

DIABETES TAHAP 1 ( diabetes yang bergantung pada insulin)



Selalunya jenis ini terjadi kepada kalangan remaja atau kanak-kanak. Kekurangan isulin hanya boleh dikawal dengan suntikan insulin, kawalan pemakanan dan senaman. Mereka yang mempunyai sejarah keluargayang menghidap diabetes berisiko besar terhadap penyakit ini.









DIABETES TAHAP 2 (diabetes yang tidak bergantung pada insulin)



Selalunya berlaku di kalangan dewasa berumur antara 40 tahun ke atas dan juga individu yang mempunyai berat badan berlebihan. Penyakit ini disebakan oleh kekurangan insulin atau insulin yang dikeluarkan tubuh kurang berkesan. Bioasanya boleh dikawal dengan kawalan pemakanan atau senaman atau gabungan pemakanan, senaman dan ubat-ubatan. 







Jadi kami cadangkan mereka yang menghidap diabetes atau mempunyai risiko untuk mendapat penyakit ini untuk mengambil VIVIX.

APAKAH VIVIX?



Vivix adalah campuran polifenol dengan paten tertunda yang kuat dan eksklusif dari bahan-bahan botanikal yang terbukti di dalam makmal mampu memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penuaan selular, termasuk meningkatkan ketahanan sel, tenaga sel, pembaikan sel dan prestasi sel*. Vivix mengandungi campuran resveratrol dan phytonutrient proprietari.

Resveratrol adalah sebatian antioksidan semulajadi yang terdapat dalam sesetengah tumbuhan, biji benih, dan buah-buahan, termasuk anggur dan produk dari anggur seperti wain merah. Resveratrol adalah polifenol yang telah didapati berpotensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan dalam kajian makmal dari seluruh dunia. Di samping itu, kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh melambatkan penuaan selular dan boleh mengaktifkan pengawalselia genetik jangka hayat selular yang lebih panjang, yang mungkin mempunyai kesan positif terhadap DNA, kesihatan selular, dan kadar metabolisme 


Dengan Resveratrol, masalah kolestrol dan kandungan gula dalam darah dapat dikawal. Masalah berkaitan neuro-degenerative seperti Alzheimer dan Parkison juga boleh dielakkan dengan Resveratrol. Penemuan terbaru adalah kebolehan Resveratrol untuk menghalang Diabetes. Kulit anggur menghasilkan Resveratrol untuk mengepung dan melemahkan serangan. Apabila dijerukkan jenis-jenis anggur, anggur jenis wine merah adalah yang mengandungi kandungan Resveratrol yang paling tinggi.

BAGAIMANA VIVIX BOLEH MEMBANTU PESAKIT DIABETES?


Resveratrol sangat efektif dalam menghalang Diebetes Type 1. Diabetes Type 1 disebabkan oleh pankreas yang tidak dapat menghasilkan insulin. Jadi Resveratrol menggalakkan perlindungan terhadap otak dan saraf tunjang dengan cara mengurangkan lipid peroxidation ataupun mengurangkan proses oksidasi degradasi pada lipid. Proses lipid peroxidation in menyebabkan radikal bebas mencuri elektron daripada lipid dalam membran sel, menyebabkan kerosakan sel. Jadi Resveratrol menghalang situasi ini daripada berlaku. Resveratrol juga menggalakkan peningkatan paras glutathione. Glutathione adalah sejenis kimia yang dihasilkan oleh hati. Glutathione bertanggungjawab ke atas pelbagai fungsi dalam tubuh. Paras glutathione yang rendah menandakan masalah pada kesihatan tubuh. Oleh itu, resveratrol adalah ejen perlindungan neuro yang progresif terhadap proses oksidasi diabetes yang merbahaya. Ianya juga membantu mengawal Diabetes Type 2 yang selalunya terlibat dalam hampir 90% kes diabetes. Diabetes Type 2 disebabkan oleh ketidaksensitifan terhadap insulin dan kekebalan terhadap insulin. Kedua-duanya dapat dikawal dengan berkesan oleh Resveratrol.



RESEVERATROL DAN KOMPLIKASI AKIBAT DIABETES


Diabetes mellitus adalah kesakitan neuropathic yang berlaku apabila saluran darah kecil yang menyalurkan darah kepada saraf menjadi rosak. Resveratrol dapat merawat diabetes neuropathic pain ataupun kesakitan neuropathic. Ini kerana Resveratrol melambatkan peningkatan thermal hyperalgesia (peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan), menurunkan paras serum dalam nekrosis tumor factor alpha dan juga penghasilan Nitric Oxide dalam otak. Ia meningkatkan faktor perkembangan saraf seperti BDNF. Resveratrol membantu sel menghasilkan enzim-enzim perlindungan. Enzim-enzim ini memusnahkan radikal bebas yang menyebabkan kehilangan elektron.

Resveratrol menstimulasikan enzim SIRT1. Ianya menggalakkan penghasilan insulin dan sensitiviti. Resveratrol juga memperbaiki metabolisma glukos. Kajian oleh Sirtis farmaseutikal terhadap pesakit Diabetes, menunjukkan Resveratrol memperbaiki bacaan ujian glukos oral terhadap pesakit. Ujian ini mengukur kebolehan tubuh untuk memecahkan dan menggunakan kandungan gula dalam darah, yang mana masalah yang dihadapi oleh pesakit diabetes. Resveratrol melindungi saluran darah daripada dirosakkan akibat terdedah kepada paras klukos yang abnormal. Maka, Resveratrol menghalang komplikasi yang berkaitan dengan Diabetes.

Diabetes melemahkan sistem imun tubuh. Resveratrol adalah ejen anti penuaan yang menguatkan sel tubuh untuk memperbaiki kebolehan sel untuk melawan penyakit. Resveratrol meningkatkan paras tenaga kepada pesakit dia betes yang selalu mengalami kelesuan akibat penyakit. Diabetes boleh menyebabkan kerosakan kepada sistem organ dalaman tubuh terutamanya sistem saraf pusat. Resveratrol boleh memperbaiki kerosakan ini.

Resveratrol menurunkan paras asas glukosa dalam darah. Doktor menggalakkan pengambilan segelas red wine ketika makan malam membantu tubuh mendapatkan manfaat Resveratrol untuk melawan diabetes. Ia membantu menurunkan oxidatve stress yang disebabkan peningkatakan paras glukos selepas makan. Makanan tambahan berasaskan Resveratrol mengandungi konsentrasi Reseratrol yang tinggi dan sangat berguna untuk melawan diabetes dan penyakit disebabkan ketuaan. Kajian menunjukkan walaupun pada dos Resveratrol yang rendah, Rsveratrol mampu meningkatkan sensitiviti yang tinggi terhadap insulin. Resveratrol memegang kunci penghalang dan pengawal terhadap penyakit kronik diabetes. Walaubagaimanapun, anda perlu memilih makanan tambahan Resveratrol yang terbaik untuk mendapatkan sepenuhnya manfaat Resveratrol ini.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hebat kan Vivix??
Jadi, sempena promosi pada bulan ini jom rebut peluang dan bantu suami, isteri, ibu, ayah, atau saudara mara yang menghidap diabetes untuk mencuba Vivix yang hebat ini. Boleh juga hadiakan pada mereka sebagai langkah pencegahan. Mencegah kan lebih baik dari mengubati..:)

Nak order Vivix dengan mudah dan pantas?esok terus sampai ke rumah anda?

Click SINI!

Sebarang maklumat lanjut mengenai produk sila hubungi saya :


FB :Anamaryam Vitashop
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
Whatsapp : 0133651877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703


No comments:

Post a Comment