Monday 16 June 2014

Kelas 'Back to Basic'

Assalamualaikum

Alhamdulillah Allah izinkan saya untuk menghadiri salah satu kelas yang diadakan di Semenyih..tq Nana kerana sudi menjadi tuan rumah yer..dan tq juga kepada para penganjur yang bertungkus lumus menjayakan kelas ni.

Kalau korang nak tau group Jutawan kami sangat mementingkan ukhwah dan knowledge sharing. 

Contohnya macam kelas ni la..sebenarnya tak perlu pon nak invite 'sidelines' dari group lain untuk join kelas sekali..tapi Alhamdulillah mereka ini tidak langsung lokek dengan ilmu..walaupun kami ini tidak berkepentingan pada mereka, kami tetap dijemput bersama dan dah jadi kawan rapat pon..lagipon seronok tau sebab kelas we all ni santai2 ajer..sambil berkumpul-kumpul we all pakat bawak juadah masing-masing..sedap-sedap pulak tu..kek sarawak pon ada..hehe


Sebenarnya, tujuan utama kelas 'Back to Basic' ni adalah kami nak revise balik asas-asas utama yang perlu kami tahu tentang shaklee dan share balik dengan team masing-masing. Kalau nak menjadi leader mesti mantapkan diri dengan ilmu terlebih dahulu. Kalau tidak macam mana nak LEAD-THE-SHIP bukan?



Kelas bermula pukul 11 pagi dengan sharing dari Nana dan Syida tentang Master The Game. Master the Game ni adalah analogi kepada bisnes shaklee kami ni la..kalau nak berkaya dalam bisnes shaklee mesti kena master segalanya berkaitan shaklee seperti products, business plan dan sebagainya. Sama jugak kalau korang bisnes kek mesti nak kena cara buat kek, packaging kek, cara nak promosi macam mana..gitulah contohnya..


Sharing ke 2 adalah dari Kak Anah tentang Cool Blog. Rupanya sangat banyak tips and tricks yang seorang blogger patot tahu untuk memantapkan blog dan naikkan rating blog. Rugi sangat yang tak datang kelas ni.



And lastly adalah sesi Product Knowledge..since bilangan kami tidaklah sebegitu ramai so kami dibahagikan kepada 2 kumpulan sahaja. Produk yang terpilih untuk dibincangkan kali ini adalah produk baru Phytocol-st dan produk promosi bulan ini iaitu Vitamin E complex. Setiap kumpulan dikehendaki present hasil perbincangan tersebut dengan kawan-kawan yang lain.


Kelas kami berakhir lebih kurang pukul 2.30 petang. Alhamdulillah anak-anak semua pon seronok sebab dapat  ramai kawan. Walaupun ada yang bergaduh-gaduh sayang, ada yang tertumpahkan air, itu adalah biasa dalam dunia kami..work at home mom mesti dah biasa dengan semua ni..hehe

Lastly diharap kelas ini dapat dianjurkan lagi pada masa akan datang..pada saya, bisnes shaklee is the best!why?

Sebab tak perlu nak tinggal anak..tengokla dalam gambar2 kat atas tu..macam2 gaya ada kan..ada yang tidurkan anak, ada yang susukan anak, ada anak yang nangis tapi itu semua tidak menghalang niat kami dari menuntut ilmu..Alhamdulillah..

See u guys next time!:)



Ingin menjana pendapatan sampingan dengan shaklee?
Inginkan maklumat lanjut mengenai produk?
Sila hubungi saya :

FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
SMS/Whatsapp : 0133651877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment