Saturday 28 June 2014

Kekal cergas walaupun berpuasa

Assalamualaikum..

Selamat menyambut Ramadhan al Mubarak buat semua umat islam khususnya pembaca blog saya harini..semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya..Inshaallah..


Dah ada target untuk Ramdhan kali ini?salah satu target saya adalah nak kekal cergas, nak khatamkan 30juzuk al-Quran dan berqiamullail setiap malam sebelum sahur..solat tarawikh pulak mestilah lebih dari tahun lepas..memandangkan tahun lepas Arissa masih baby makanya agak kekangan untuk berterawih di masjid tapi jangan risau yer ibu-ibu..kita masih boleh berterawih sendiri kat rumah bila anak-anak dah tidur.. 

Jangan tak tahu yang kita seorang wanita lebih afdhol berterawih di rumah sahaja..Islam itu mudah sangat..kita tak perlu nak terw-awih laju-laju semata-mata nak habiskan bilangan rakaat tu..kita boleh buat secara santai-santai ajer..masyaallah!


Katakan kita nak buat 8 rakaat solat terawih dan 3 rakaat solat witir. Kita mula dengan 4 rakaat dahulu..lepas tu boleh stop kejap tidokan anak-anak dulu..pastu sambung balik lagi 4rakaat. Lepas habis 4 rakaat tu boleh stop pula untuk rehat atau makan. Lepas tu baru sambung balik untuk witir..mudah sangat kan? semoga Allah izinkan dan semoga diri ini diberi kekuatan olehNya..amin..


Selain itu, saya juga berazam nak kekal cergas melakukan aktiviti harian walaupun berpuasa..puasa bukanlah alasan untuk kita tidak produktif dan lemah longlai sepanjang masa. Sahabat-sahabat pada zaman Rasulullah dulu pon pergi berperang pada bulan puasa..menang pulak tu! Jadi apa alasan kita?

Perasan tak bila badan letih kita akan cepat stress dan mudah nak marah bukan?anaklah yang menjadi mangsa..tapi bila kita maintain energy level yang bagus, mood mesti baikkk jer sepanjang hari..ibu happy anak pon bahagia..😊


Sejak bulan puasa tahun lepas lagi saya dah amalkan set Mighty Gems Shaklee yg terdiri dari ESP, MEALSHAKES dan PERFORMANCE DRINK..selain itu saya juga amalkan makan multivitamin Vitalea, B complex untuk kekal cergas bertenaga dan Vitamin C untuk kekuatan sistem imun. 

Rahsia yang lain adalah amalkan makan KURMA setiap kali berbuka dan sahur. Saya suka blend kurma dengan ESP dan susu..Alhamdulillah dengan amalkan semua ini saya sangat rasai perbezaannnya. Maklumlah bila ada anak-anak dan rumahtangga yang perlu dijaga ditambah pula dengan menyusukan baby, kadang-kadang ibu2 memang akan rasa letih terlampau. Tapi syukur sangat lepas amalkan set ni saya rasa :

- KURANG RASA HAUS DI SIANG HARI WALAUPUN MENYUSUKAN

- KURANG RASA LAPAR, PERUT TIDAK BERKERONCONG DAN TIADA LAGI GASTRIK

- CERGAS DAN KURANG LETIH WALAUPUN KERJA RUMAH YANG BANYAK DAN BANYAK AKTIVITI LUAR

Alhamdulillah!


Jikalau anda berminat untuk order Mighty Gem Set sendiri, bolehla click link di bawah ini..jikalau anda perlukan bantuan saya untuk order jangan segan-segan untuk hubungi saya yer..tenkiu!:)

SELF-ORDER MIGHTY GEMS SET SHAKLEE (ESELL)

Ingin menjana pendapatan sampingan dengan shaklee?
Inginkan maklumat lanjut mengenai produk?
Sila hubungi saya :
FB fanpage : Mummy Zihan
Email : mummyzihan@gmail.com
SMS/Whatsapp : 0133651877
Shaklee Independent Distributor ID : 891703

No comments:

Post a Comment