Monday 16 December 2013

Pendapat Kevin Zahri tentang Lecithin

Tajuk : Adakah pengambilan lecithin shaklee ok sebagai fat emulsifier?

Soalan :

Setiap kali selepas makan berat,sekali dalam sehari, saya mengambil lecithin shaklee sbg fat emulsifier, berat badan saya normal selepas 20kg naik ketika mengandung, saya amalkan vitamin shaklee yang sesuai, saya bersenam setiap hari, saya memakai corset dan dalam masa yang sama saya tak boleh kurangkan makan kerana menyusukan anak..tetapi berat badan saya tetap normal sedangkan badan saya jenis yang cepat naik. Adakah pengambilan lecithin sehari sekali ni ok, it is soy lecithin.

Jawapan Kevin Zahri:


Tiada masalah dengan lecithin tapi paling penting adalah pemakanan seharian Maisarah. Pastikan ia agak seimbang tapi oleh kerana anda menyusu, anda boleh makan lebih daripada keperluan seharian anda.
So again, lecithin is fine. Corset pun bukan masalah. senaman is obviously great. But yang paling penting adalah pemakanan keseluruhan Maisarah.

Jadi kesimpulannya, Lecithin sesuai diambil untuk memecahkan lemak kerana ia adalah natural emulsifier. Ianya sesuai untuk semua malah untuk ibu yang menyusukan juga.
Namun apa yang penting juga adalah food intake dan senaman.

Thank you Kevin for the explaination..

No comments:

Post a Comment